Je wilt een organisatie zijn die geeft om inclusie. Je wilt voldoen aan de wettelijke verplichtingen. Je wilt je medewerkers opleiden in het creëren van toegankelijke content. En dat wil je bereiken met zo min mogelijk kosten en in een korte tijd. En je wilt een organisatie zijn die niemand uitsluit, waar mensen trots op zijn en waar ze graag werken. Je wilt digitale toegankelijkheid beter begrijpen, zodat je het zelf kunt doen.
De uitdaging
Maar kennis en (ervaren) onderzoekers ontbreken in jouw team. De budgetten zijn beperkt. En digitale toegankelijkheid is niet voor alle collega’s duidelijk. Het is niet makkelijk om deze technisch-juridische teksten van de WCAG te vertalen naar concrete stappen voor je eigen organisatie. Het voldoen aan deze wettelijke verplichting betekent extra werk, extra kosten en verandering in werkwijze.
De gids
We kunnen een groot deel van deze zorgen wegnemen en jou in dit proces begeleiden. We maken een individueel plan dat gebaseerd is op de situatie en wensen van jouw organisatie. We laten je zien wat je moet veranderen en hoe je dat doet. We helpen je om te voldoen aan deze wettelijke verplichting. We helpen je om een organisatie te zijn voor wie inclusie geen losse kreet is. Het is lastig om een (grote) organisatie te veranderen. Gelukkig zijn er op dit moment al vele voorbeelden bekend van de organisaties die deze weg al hebben gelopen. We delen deze ervaring graag met je en begeleiden jou in dit veranderproces.
Het plan: de weg naar een toegankelijke website
- Offerte
12 – 17 pagina’s inclusief 2 – 3 pdf’s. - Onderzoek
Een officiële inspectie volgens de WCAG-EM richtlijnen. - Resultaat
Rapport met bevindingen dat kan worden ingelezen in toegankelijkheidsverklaring. - Tips en hulp bij het opstellen van een toegankelijkheidsverklaring.
- Hercontrole
Na 6 weken controle op verholpen issues.
We werken samen met grote onderzoeksbureaus zoals Stichting Accessibility, Cardan, Swink en 200ok. Tot onze opdrachtgevers rekenen we diverse ministeries, gemeenten en vele andere organisaties uit de publieke sector.
Wat levert het op?
- Juridisch: voldoen aan de wettelijke verplichting
- Sociaal: beter imago van de organisatie
- Kostenbesparend: geen investering in up-to-date houden van kennis op dit gebied
- Kennisvergroting: digitale toegankelijkheid beter begrijpen en zelf kunnen toepassen